to do:


Så var det fredag! som vanligt har vi galet mkt att göra,
- boka flytt
- ringa vattenfall om påkoppling
- ringa kommunen
- kolla pigmentering med muraren
- ringa tid för sotning
- dubbelkolla telia för installation
- boka tv installatör
- boka tid för installation av kamin
- avboka bredbandbolaget (för övrigt skitföretag)
- hämta 2 extra staket i täby
- hämta leveranser hos nacka byggnadsvård
- hämta heltäckningsmatta för vår 'walk in closet'
- ring om ilve spisen och vårt badkar som vi båda beställt via nätet
- ringa om vår 'glasvägg' till duschen samt köpa duschvägg till bad på nv
- köra byggskräp
- börja packa lght
- köpa 2 utomhuslampor som elektrikern skall installera (har redan köpt de andra)
hm, har nog glömt hälften. Ha en mysig helg! Just det, ska fota och uppdatera här oxå, de har tydligen tapetserat och målat för fullt.

Kommentarer

Anonym sa…
Oj, oj, oj.., Fullt upp med andra ord! Själv ska jag försöka göra precis tvärtom, det vill säga ingenting. Sista veckorna har varit helt galna och nu har jag ordinerat mig själv att jag måste försöka varva ned.

Det ska bli spännande att se vad som hänt i huset sedan sist. Trevlig helg!

www.tradgardsdrommar.blogg.se
Anonym sa…
Jag blir alldeles matt av att läsa listan. Lycka till!

Anna
http://hallakulle.bloggagratis.se
Anonym sa…
Det blir spännande se de nya fotona!

Lisa
Pernilla sa…
Jag har sagt det förut och jag säger det igen... Ni är helt galna med era helglistor! Förstår att det är fullt upp nu i slutet av det hela! Håller alla tummarna för att datumet hålls!!!
Trevlig helg från Pernilla
Anonym sa…
Härligt att pausa med att komma tillbaka till Din fina sida -& glädjas över Era framsteg! Hemkommen från London & den mest sorgliga resan jag gjort i hela mitt liv.
Att begrava en vän alldeles för tidigt. Att se smärtan i hennes nyfunna mans ögon.
Att se deras lilla dotter, snart två; ännu ovetandes om sin likhet med sin levnadsglada mamma.
Att sitta i deras fantastiska & precis färdiga hus, framför brasan; & både gråta tillsammans i en stakig berättelse om hennes sista dagar & hur hon kämpade mot den cancer som bara kom & tog henne med sig så fort.. -& skratta tillsammans över fotografierna & minnena från deras fantastiska bröllop, för bara drygt två år sedan.
Vill önska Er en fin helg & säga;
njut av resan också;
vägen till drömmen & stegen i förverkligandet av Er dröm, är ju drömmen & livet i sig!
kramar Hannah
Oj det var ingen dålig lista det! Men det är ju verkligen en framstegslista! Lycka till!
Ojsann, her var det mye å gjøre. Får ikke håpe du er for stresset nå som det nærmer seg! Håper dere rekker alt før Jul, det blir vel et kappløp mot tiden. Skal si det allerede har blitt flott hos dere.
Moro å komme innom å se huset forandrer seg.
Ha en fin helg gumman og prøv og nyt tiden også!
Aina
Pernilla sa…
Oj Hannah, vilken sorglig historia. Bra att du påminner om att man ska njuta längs resan. Det glömmer vi alltför ofta. Tack.
Anonym sa…
du har tydeligvis nok å tenke på i helgen, håper du får slappe av litt innimellom :-)
Ha en fin helg, hilsen fra Therese
dreamhouse sa…
caroline: läntar efter att få göra som du! men nu är det bara att köra, gasen i botten så hoppas jag snart att vi är framme. Desamma och massa kram! tack för att du skriver och kikar in.

Anna: ja phuu.. tack söta du!

lisa: Japp de kommmer, har försökt hållt mig borta men imorn ska jag ta massa bilder!!

pernilla: jag vet.. vi är helt slut och går just nu på andra andningen tror jag.. tack gulle du!! ha en mysig skön helg

hannah: blir tårögd.. det måste smärta något så enormt. jag är så ledsen för din kära väns skull. tack för att du påminner. man ska verkligen leva i nuet och se det man har och som du säger, i vårt fall uppskata och se resan. tack sötnosan och ta hand om dig massor. och tack för att du delar med dig.. varm kram

stämningsfullt: ja de mest hann vi ringa igår, det är ju trots allt massa saker man måste ha..haha. ha en skön helg!

aina: ja du, jag lääängtar tills det är över.. tack för dina söta ord.. jag ska precis packa ner din stjärna och längtar efter att få plocka upp den igen snart.. kraaam

therese: tack rara du! tack för dina alltid så varma ord!! kramkram
Pernilla sa…
..och så hinner du dessutom ge oss svarskommentarer! Pust! Varifrån kommer din energi? Kram!
Anonym sa…
Ett bra tag sedan jag var här inne och följde bygget men nu ser jag hur långt ni kommit å hur fint det verkar bli. Grattis till ett mycket fint hus! Själv är man ganska glad över att ha fått på ett skrangligt tak men NÄSTA jul skall vi också sitta där å mysa :) Lycka till i slutspurten och glöm inte att njuta och vila lite också!

Populära inlägg