lägenhetsfunderingar


tänk när man kan sitta såhär, i en blomstrande trädgård! blir så avis när jag läser om er alla som är ute och påtar i jorden. nästa vår är det min tur! hmm.. har ett litet dilemma, grannen vill köpa min lägenhet och slå ut väggen. så frågan är, ska vi sälja direkt till dem eller gå ut med visning.. är de tillräckligt inresserade är de ju med på budgivningen. samtidigt, kan vi göra upp nu innan så kan vi bo kvar tills huset är klart (dessutom slippa visning vad allt det innebär, samt mäklar arvode etc). well.. vi får se vad de kommer upp med för bud, jag vet vad jag vill ha och kan få, samt vad jag är nöjd med.. phuu.. återkommer om hur det blir.

Kommentarer

Anna sa…
Förstår ditt dilemma där. Skönt att få affären gjord, samtidigt vill/behöver man alla slantar man kan få. Vi ska också sälja och har fått ett bra bud. Men mäklaren som var anlitad av de vi köpte huset av, säger att vi bör sätta ut annons för hon tror vi kan pressa ut mer. Så vi får se hur vi gör framöver. Vi flyttar in 1 aug. Härligt att följa dina planer - och snygg köksritning.

Ha en fin vecka!
dreamhouse sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
dreamhouse sa…
anna: hör gärna av dig hur du gör.. inte lätt. vår mäklare har sagt likadant som eran.. svårt val. när ska ni sälja?

tack för input och desamma! kram
Anna sa…
Hej igen!

Vi går nog ut med annons. Vi har tillgång till huset den 1/8 och hoppas kunna ha lägenheten kvar till 15 aug. Vi håller på att laga hål och tapetsera nu. Vi har som mål att få den såld till första juni eller iaf gå ut med annons då. Detta är lättsålda lägenheter, men samtidigt blir man rädd att de spekulanter (2 st) som ligger på nu blir griniga, och så dyker det inte upp någon mer? Vore lättast att lämna det till mäklaren, men det blir dyrt. Puh! Jag hojtar till när vi bestämt oss.

Lycka till!
dreamhouse sa…
jag tror inte du behöver vara orolig för spekulanter, det kommer komma massor! marknaden just nu är galen. men jag förstår vad du menar.. går i samma tankar. men vill de ha lägenheten så vill de.. vi planerar att gå ut som ni, håller oxå på att laga hål, fix och trix (varför sker allt i sista sekund;).. lycka till massor!
Anonym sa…
Jeg ønsker meg en sånn Adirondack (?) stol veldig veldig. Er det noen her ute i cyberspace som vet om en nettside hvor det er gratis "recept" på en sånn? Jeg vil snekre meg en sånn selv :) anybody?
dreamhouse sa…
koselig koselig: googlar du så hittar du lätt beskrivning! jag har hittat massor. sök så hittar du! kom tillbaka med resultatet! spännande och se! kram
Anonym sa…
Hej Dreamhouse, takk jeg skal gjøre det. Jeg har allerede et recept hjemme, men det mangler lite mått på den, så jeg klarer inte av. Jeg måste ha inn ting med en liten teskje som vi sier her... hihi :) Ha en underbar dag!

Populära inlägg