Uppdatering av bygget


Här kommer en liten uppdatering om vad som händer ut på bygget. De jobbar just nu med att sätta alla innerväggar och färdigställer innertak på båda våningarna. Vi har upptäckt att de gjort en miss från fabriken (eller informationen har inte nått fram kan man säga). Vi har valt bort alla lister (dörrar/fönster/golv), då vi vill ha extra breda för att det skall passa stilen i huset. Trots detta har de ändå satt alla eluttag, lamputtag så pass nära fönstren och dörrar att endast smala lister får plats...man blir ju gaaalen. Så nu får de riva upp alla berörda väggar, dra om elen och sätta för (gäller de färdiga ytterväggarna. Kostnader får givietvis husleverantören ta, men det är tiden man blir orolig för. Vi vill ju trorts allt flytta in innan jul. Det är småsaker som händer varje dag kan jag säga, känns som man släcker bränder hela tiden. Nu ska vi sätta igång golvvärmen så att grunden kan torka ut ordentligt. Är den inte tillräckligt torr kan inte innergolvet läggas. The saga contiune. Bif ännu ett ljuvlig inspirations kök. Det är Victoria Hagan som ligger bakom skapelsen, samma set designer som gjorde underbara 'Something Gotta Give'.

Georgeus kitchen created by the wonderful set designer Victoria Hagan (also behind my favorite movie - Something Gotta Give). The project with our house is moving forward, unfortunately we discover small things everyday that cause problems and I am at moment a little bit worried that this will delay everything.

Kommentarer

Spännande att följa erat fina bygge. Så typiskt att de inte lyssnat på er! Håller tummarna för att tidsplanen följs ändå!
Trevlig onsdag önskar jag dig! /Caroline ;)
Har precis läst ditt svar och dessutom kikat på kökslänken...å du, ni kommer att få det så underbart vackert! Kul att ni kunnat stå på er och få det precis som ni vill :)!
Håller tummarna för att inte fler missar sker...samt att ni hinner in och dekorera och bo in er lagom till jul :)!
*En lyckospark kommer här*
Kramar
Vad tröttsamt när det inte går som planerat... Tur att ni upptäckte felet i ett tidigt stadie i alla fall! Hoppas det rullar på som planerat nu!
Kramen!
Karna sa…
Så kjedelig at det er blitt så mye feil, men det er jo bra at dere oppdaget det nå....

LEKKERT kjøkken, elsker interiøret i den filmen!!!!!!!!!!!!
Robban sa…
Det blir inte alltid rätt inte. När vår stomme hade monterats insåg alla inblandade parter rätt snabbt att man i fabriken hade bytt plats på ett fönster och en fönster dörr. Ni kan se det om ni jämför bilder i vårt fotoalbum. titta bara på bilderna vid leverans och bilderna nu. Glöm inte att mäta fukthalten i plattan innan ni börjar lägga golvet.

www.husihelvete.se
Mrs M sa…
Usch, jag känner igen det där! Samtidigt som man inte vill springa i hälarna på hantverkarna upptäcker man missar hela tiden. Inte så värst avslappnande att bygga, men snart är det över! Stå ut! Det kommer att bli så fint.
Kram
Engsroom sa…
Det kommer att bli kanon när ni blir färdiga typsikt med listerna och all el, vilken underbar bild på köket lamporan gillar jag väldigt mycket.
Lycka till!
Ella
Anonym sa…
Det är jättejobbigt att bygga hus. Man är helt utelämnad till hantverkare av olika "kaliber" Stå på dig och var en bitch så skall du se att huset blir som du tänkt dig. Muta också med tårta emellanåt :-) Det gäller att managing by fear and goodness :-)
Unknown sa…
Man blir förvånad över hur mycket fel det kan bli...själv lovade jag migsjälv att aldrig mer anlita hantverkare :) kommer ju inte hålla men måste vänta ett tag tills jag återhämtat mig från alla strider och besvikeler.
Lella sa…
Vilka ursnygga lampor det hänger över bardisken, du råkar inte veta var de kan komma ifrån eller om du har sett några liknade någonstans?
Nu ska jag spana in hur bygget går, trevlig helg :o)
dreamhouse sa…
lella: tyvärr vet jag inte då jag hittade bilden från ett amerikansk inredningsreportage. Men vet att habitat har liknande, samt ett företag som heter Gecco - försöker själv leta reda på linkande. Hör av mig om jag hittar! go helg till dig! kram!!
Anonym sa…
Hej, allt ser jättebra ut - ni har verkligen bra smak! Det jag undrar över är vad har ni valt för eluttag/kontakter? Jag tycker mig inte hitta ngt som är snyggt....
dreamhouse sa…
anynom: nu har jag finally lagt in ett inlägg om våra elkontakter. snygga tycker jag! lycka till!!

Populära inlägg