uppdatering domino...

Eftersom ni är så goa vill jag bara uppdatera lilla dominos tillstånd.. Vi åkte rätt snart igår till djurakuten.. han kändes för illa däran. Det visade sig att han hade 41,4c i feber så det är därför han inte äter eller dricker. Veterinären kan inte svara på varför, han verkar inte fått något bett eller blivit påkörd. Han var även väldigt uttorkad så fick insprutat 2 dl vattenlösning i nacken (kamelmetoden typ), det försvann snabbt. Fick också antibiotika och antiinflammatorisk (som är febernedsättande), som han ska äta i 10 dagar. Vi har vakat hela natten och gett honom specialmat med spruta i munnen, vilket vi gör fortfarande. Han går nu själv på toa men lägger sig snabbt igen. För en liten stund sedan förflyttade han sig till golvet från soffan och hoppade nyss upp och la sig vid mitt bröst i sängen.. lilla sötnosen.. Jag är helt slut, lilla bebisen tar nog all min energi som finns kvar, så min käre man är hemma och hjälper till och matar. Hoppas det vänder snart (eller visst har det vänt om man jämför, men vill att han ska börja äta och dricka själv snart). Vi har även pratat med djurkliniken idag igen. kram

Kommentarer

Backstitch sa…
Vad skönt att höra att trots att det fortfarade är jobbigt att det nu i alla fal ser bättre ut. Allt blir nog snart bra får ni se.
Glöm nu inte bort att sköta om dig själv också och din lilla i magen.
Kram Moster
Annika sa…
Nu blir han säkert bättre och bättre för varje dag! Antibiotika brukar hjälpa snabbt. Så bra att maken är hemma, så att du kan få ta det lite lugnt. Kram!
Isabelle sa…
Jag är så glad för din skull att ni lyckades få honom tillbaka. Jag vet hur det känns när ens älskade lilla kisse springer bort. För ett år sedan bestämde jag och min sambo oss för att ta ut henne utomhus för första gången i hennes liv. Det var tyvärr ingenting hon alls gillade, fick panik och slet sig loss och sprang i blixtens hastighet därifrån. Jag tror att vi kopierade ut ca 600 lappar som vi lämnade i folks brevlådor och spenderade två veckor av vår semester att leta efter henne. När vi trodde att allt hopp var ute, så ringde plötsligt en underbar granne längre bort i kvarteret och sa att hon fanns på deras tomt. När vi kom dit hade hon sprungit över till en angränsande tomt men gav ifrån sig ett hjärtskärande ylande när hon kände igen våra röster. På vägen hem i bilen klättrade hon upp på min sambos axel och klamrade sig fast som en liten papegoja. Hon var bara skinn och ben(man kände och såg bokstavligt talat nästan alla ben i den lilla kroppen)och var så slut att hon sov två dygn i streck, innan hon började bli sitt vanliga underbara jag igen.

Bara ge honom lite tid,så ska du se att din fina kisse blir som ny igen.

Ta hand om dig och familjen.

Kram
Anonym sa…
Katter är efter vad mina katters veterinär har sagt till mig väldigt känsliga för att bli uttorkade, men som både hon säger och som jag själv att få uppleva så återhämtar de sig snabbt när de har fått vätskespruta och antibiotika.
Domino är ung och han har ju tydligen redan piggnat till så han oddsen på sin sida. Det tar nog inte lång tid tills att han är och ser ut som vanligt igen.

Annelie från Värmland
Wonderful sa…
Katter är otroliga på att hämta sig från det mesta så det kommer med all säkerhet att gå bra för det lilla livet!
Kram
Anonym sa…
Ååå, lille pusekatten da... Man blir (nesten) helt hjelpeløs når de små kroppene blir syke... Utrolig hvor utslått en katt kan bli av feber, - det har jeg erfart... Og utrolig hvor effektivt AB og kortison kan være... Lykke til!

Hilde, Norge
Andrum sa…
Vad bra att ni varit hos veterinären med honom. Man blir alltid lite lugnare efteråt, och nu fick ni ju dessutom lite hjälp. Du ska se att han piggnar till fort nu när han får i sig det ena och det andra. Vår kaninkille var hängig för ett tag sen så vi fick stödmata. Inte det lättaste, men det gick. Honungsvatten sprutade vi in. Det var ganska poppis dock. Glöm nu inte ta hand om dig själv och bebben i magen!
Många kramar,
Man blir allldeles hjärtsnupen när ens husdjur inte mår bra....vi håller tummarna att det blir snabbt bättre nu när han fått sova ikapp och fått vätska i sig.

Jag har en stridstupp i huset med många dagar i tratt....han brukar också vila tätt intill då, tror de känner sig trygga.

Bra att ni var snabba till veterinären.

//
Ia o Kletus (stridstuppen)
Nej men goa lilla Domino!!! Stackars lilla vän, som du säger, ngn annan katt har säkert varit dum och ngt har hänt... men, vilken tur, han är hemma igen!!! Och går han på toa och nu hoppar upp på soffan, ja då är han snart kry igen!!!

Du behöver inte vara rädd att låta honom vara ute, han kommer vara närmare hemmet i fortsättningen.

Vår Oskaria kom hem en dag förra året. Hade inte varit borta mer än över dagen men var konstig. La sig på min kudde och rörde sig inte ur fläcken på 2 dygn, hon tvättade sig inte ens, och då var hon sjuk! Vi åkte dock inte till veterinären, jag lät det bero ett par dgr då jag såg att hon mådde lite bättre. Gick på andra dagen på toa och åt också. Men höll på att vicka omkull!!?? Hon var helt groggy och sedan misstänker vi en stor vråk som seglade över gården flera ggr, vi tror han tog henne och tappade henne, så fruktansvärt!!! Så en hjärnskakning var det säkert el likn. Men, hon repade sig efter några dgr, guskelov!! Man blir så förtvivlad när det händer de små liven ngt. Men de mår trots allt så mycket bättre att få ha friheten att komma och gå som de vill. Domino kommer repa sig. Med en sådan matte och husse.

Puss på nosen till honom. Mari.
*Håller tummarna för att han snart är sitt vanliga pigga glada jag*
Anonym sa…
Det vänder kära fru dreamhouse, promise!

Agneta
Va skönt, det låter ju som om han är på bättringsvägen i alla fall! Fina fina Domino.. :)
Lotta sa…
Skönt att läsa att ni hittade honom.
De vänder nu ska du se, han kommer bli bra. Katter har "nio" liv =)
Cin sa…
Lille kisen... Jag håller verkligen tummarna för att han hämtar sig den lille godingen. Det är verkligen itne roligt när de mår dåligt.

Får även passa på att gratulera till magen! :) Så roligt!

Kramkram
Anonym sa…
Skönt att kissen är hemma igen!!
Det är inte lätt när de drar ut på "äventyr"...
Kanske föredrar han hemmets trygga vrå efter detta..
Skönt att allt gick ok till slut iallafall.De är bara för söta dina kissar!
Grattis till bebin i magen!
MVH Maria

Populära inlägg