Osteopati - gravid


Nu de senaste veckorna har jag fått oerhörda smärtor i ryggen, ligger med varmvattenflaskor och får mjuk värmande massage varje kväll från min käre man. Har via barnmorskan fått rekommendationer att kontakta sjukgymnast men fick ett annan tips.. En annan gravid kvinna hade gått till en Osteopat. Har ni någon erfarenhet av Osteopati, ska snart iväg och testa detta (ej hos denna länk). Då jag är gravid använder de den mjukaste behandlingsformen, där de även kollar fosterrörelserna samtidigt och tar hänsyn till detta. Får se hur min kropp reagerar, de kommer vara ytterst försiktiga pga allt jag har och haft. xx

Kommentarer

Angelica sa…
Är du gravid....! Det har jag helt missat :D Tusen grattis, det är ju härliga nyheter! Hoppas att det går bra och att det verkligen blir bättre med ryggen.

Många många kramar, och du, vad glad jag blir för din skull!

Angelica
-o- sa…
Min mamma går till en osteopat och är jättenöjd. De brukar ha fantastisk koll på kroppen och förstår verkligen varför man har ont och vet hur man ska åtgärda det. Hoppas det fungerar för dig!
Lena sa…
Hej hej!
Jag tror att det är ett jättebra val. Jag är själv utbildad inom en del av Osteopatin (KranioSakral behandling) och har sett behandlingen hjälpa så många. Den är väldigt varsam och det är helt och hållet din kropp som bestämmer och visar vägen. I och med det så brukar det bli bra resultat oxå. Stort lycka till, hoppas att det hjälper!!
Lena
Flowers sa…
Nice blog. Enjoyed going through it. Keep it up the good work. Cheers :)
Singelsussi sa…
Mycket spännande. Skriv och berätta om hur det gick sen. Kram
Har ingen egen erfarenhet, men har vänner med goda erfarenheter! Det är väl värt att prova i alla fall.
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kan med det varmaste rekommendera att pröva osteopat.
Dras med dålig rygg ända sedan första grav. för 26 år sedan och sista 1 året med diskbråck.
Min fantastiska osteopat är den enda under alla dessa år som har lyckats hjälpa mig...även om jag har en lång väg kvar.

Skall snart få börja gå tillbaka efter annan behandling och ser verkligen fram emot det.

Skönt att läsa att missarna mår fint, nu slipper Diesel undra också...

Ha det gott och vårda dig väl,
Ia

P.s. Varm vetekudde gör gott för ryggen

Populära inlägg