sovrum - mood board






bilder från: williams sonoma home, ralph lauren, lexington, walles & walles, sköna hem
Måste skaffa photo shop och indesign, försvann i min hårddisk krasch. Men - som utlovat kommer ändå en variant på ett litet kollage, om vilken känsla jag vill förmedla i vårt sovrum. Vitt, blått, marint, mörk trä, ränder, blommigt, toile, fräscht, svalt, varm - ja allt på en och samma gång. För att det inte ska bli för kallt så vill jag blanda upp med mörkbruna ramar och detaljer. Återkommer. xx

Kommentarer

Anonym sa…
Blott e flott och vackert! En färg man aldrig tröttnar på, den känns alltid lika fräsch och i nuet!
Här är jag inne i en brun era, och som du skriver, så tillför det hemmet värme, vilket känns mysigt i dessa kalla dagar!

Fortsatt fin dag!
Verkar jättesnyggt! Ska bli kul att få se sen!
Angelica sa…
Ser jättefint ut! Jag har ju vitt, cremefärgat och mörkt trä i vårt hem, men brukar blanda in någon pastellfärg så det blir lite ombonat och inte för stelt. Blått är ju en ganska kall färg och det är inte alltid som det lyckas att få det där hemtrevliga och varma. men jag ska minsann också göra ett försök till våren! Och jag har redan handlat in nya kuddar i blått så snart är det dags att göra ett försök!

Hoppas att du har det ljuvligt med din lilla familj och njuter för fullt!

Kram

Angelica
Anna sa…
Jättefina bilder. Älskar känslan i kollaget.
Härlig inspiration! Ursnyggt!
/Jackie
purple area sa…
Härligt, så snygga inspirationsbilder du hittat. Ser så fräscht ut med det blåa!
hej
blått är ju så otroligt frächt och fint.Fina och inspirerande bilder du hittat!
mvh
katarina
Marita sa…
Det är ju så himla fräscht med blått och vitt! Kulörer som man inte kan ledsna på...de lyfter varandra på ett underbart sätt.

Vi ska ändra om i vårt sovrum...vi kan dock inte bestämma oss för kulören...vi vet att möblerna ska vara vita...mina faviritlampor måste vara där...de har djupt varmvinröda skärmar...Sedan vet vi inte mer...suck. Har du något tips?
kram, Marita
Anonym sa…
God morgon från ett vackert vitt, vindstilla Skåne! Jag passar på att skicka en rad när min lille pojke sover sött! Vilka vackra bilder, så inspirerande! Har just fondtapetserat sovrummet med blå toalle. Blev så fint!
Önskar dig en toppen dag!
mvh Anna
Ser vilsamt och härligt ut, perfekt för ett sovrum. Kommer alldeles säkert bli jättefint!

Måste också passa på att säga att du har en underbar blogg! Har följt den länge men aldrig lämnat någon kommentar förut.

Rebecca
(hjärtligt välkommen att kika in på min nya trädgårdsblogg:) )
Riktigt härlig inspiration för ett sovrum. Blått och vitt och mörkbrunt känns väldigt fräscht ihop. Tror särskilt att maken gillar det!
Decoria sa…
Så snygga saker! Det känns så fräscht och tidlöst att ha blått i hemmet, speciellt i sovrummet (som jag har på mina textilier där).
/decoria.se
Goose Down sa…
WOW! I like that bed spreadsheet and pillows it's awesome great home designs. You applied great thought here. Thanks for sharing.
Anonym sa…
Blått är fint...blir en både frofylld o fräsch känsla! Tapeten längst till höger undrar jag över..var kommer den ifrån?
//Linda

Populära inlägg