20da knut ska julen ut..


Finns inget mysigare när man i december får pynta och mysa till det i varje vrå. Men nog känns det så rent och fräscht när man städar ut julen och hyacinter ersätts av krispiga tulpaner. Vet att de inte är 20 dag knut men här hemma har nu julen åkt ut. Granen barrar och med mina små håriga odågor, diesel och domino, har vi barr överallt just nu. Nu är kaffepausen slut och lillgrodan sover så ska passa på att fortsätta röjandet. Hoppas ni har det bra i kylan. xx

bilder från tinekhome.dk

Kommentarer

Jag funderar också på att städa ut julen nu men det är bara det att längtan och väntan till våren blr så låååång :(
Marita sa…
Jag håller på med samma sak som du, röjer ut julen! Visst är det mysigt att plocka fram allt vackert pynt och göra det rikgit julmysigt hemma - men det är precis lika härligt att få plocka bort allt och förbereda sig för den kommande våren, även om jag tror att det kommer att dröja....
kram, Marita
Jag håller med!! Roligt att ta fram julen lika skönt är det att städa bort den!

Ha en fin kväll! Kram/Nicky :)
Jag håller absolut med dig, själv har jag inte haft tid eller ork att städa ut julen ännu. Men den åker ut så fort tillfälle ges!

kram /iris
Tycker du gör helt rätt i att städa ut julen på förhand, känns fräschare att få börja om med nya saker som inte är röda och tomtiga... Själv har jag plockat bort det mesta o snart ska det tapetseras om. Har hittat drömtapeten till en fondvägg. Finns på bloggen om du vill se :)
Lotta Sultan sa…
fin blogg du har! kommer tillbaka. god fortsättning!
Fräsigt sa…
Vår gran åkte ut härom dagen. Jag har aldrig varit så lycklig :). Ut med julen, förbered inför våren - och mitt hem är som det brukar. Vittochblåttvittochblåttvittochblått :)

Populära inlägg