tillval - första ronden


idag har vi gjort våra första tillval. vi kommer att välja bort en hel del då vi har hittat specifika saker som vår husleverantör inte har. följande har vi valt idag:
ytterdörr: svart dubbeldörr. handtag - matt mässing
innerdörr: klassisk spegeldörr. handtag - matt mässing
stuprännor: vita
tegel: svart
ryggåstak (dvs öppet i nock) på övervåningen i kupor bak-fram.
tak övervåning: vitmålad träpanel
tak nedervåning: släta gipsplattor
val som vi kommer att beställa från andra leverantörer:
kök, bad, trappa, golv, lister (tak, golv, fönster), tvättstugeinredning + vitvaror, klädkammarinreding, garderober, skafferinredning. tror inte jag glömt nåt, hohoo..vi har en hel del val att göra..

Kommentarer

Gillar verkligen din inredningsstil, superb blogg!
Anonym sa…
Ja det kommer säkert att bli jättefint med ryggåstak! Det blir så mycket mera ljust och luftigt. Jag brukar ibland tänka att vi borde ha satt kök o vardagsrum på övervåningen, för där är det mycket mera rymd pga av att det är högre till tak.
Låter superfint med svart dörr :)
/kolokrita.blogspot.com
Pernilla sa…
Åh vad kul! Skulle kunna bygga många hus bara för den roliga (men jobbiga och svåra) tillvalsproceduren. Det låter verkligen jättefint, lycka till!
Anonym sa…
Så spennende, høres ut som det kommer til å bli kjempe fint, og slike tak er jo bare sååååå fine...heldige som får begynne med blanke ark!

Jeg har skrevet litt om bloggen din på min blogg, hvis du ikke ønsker å stå der, må du bare gi meg beskjed så skal jeg ta det bort....

God helg!
Lotten sa…
Vad spännande det låter! Bra att ni valde ryggåstak på övervåningen - jag tror det gör "det" för övervåningen!

Du verkar ha en säker inredningsstil så det kommer nog bli jättebra i slutändan ;-)
dreamhouse sa…
tack snälla!!! ja jag tror det är värt det i längden, vet att jag skulle retat mig på det o önskat.. vi bygger ju för att vi ska bo här lääänge..


karna: det får du så gärna. tack söta du!!

tack gulliga lotten!

kram alla!
Poppins sa…
Låter jättesnyggt med svart ytterdörr och tak till huset!
Vad kul det måste vara att bestämma alla detaljer. Fast tidskrävande förstås...

Populära inlägg