vinteroverall?

bild lånad från didriksons



Trots att vi just nu har en magisk vacker höst så kommer det ju kallare tider..väldans snart. 
Imorse var det 8℃ vilket nyper lite i kinderna. 

Vinterskor är inhandlade men vinteroverall till stora sessan återstår. Förra året fick hon en didriksons som vi var mkt nöjda med, frågan är vad vi ska köra på i år.. Kan bli rätt trött på alla starka skrikfärger (ilandsprob men ändå), varför skall det alltid vara skrik-rosa-cerise eller skrik-lila till tjejerna, alt navy, svart, neongrön eller nåt.. Vad hände med den här lite mjukare softare färgskalan....? För mig blir oftast valet marint el svart så tar jag lite 'mjukare' färger på mössa, vantar osv. Ja ja..

Tipsa gärna om ni vet nån bra ♥
Nu - lunch xx


Kommentarer

Anonym sa…
Håller med, ofta inte så kul färger på barnytterkläder. Enda fördelen med "skrikfärgerna" är att de syns bättre i mörker än svart/marin!
dreamhouse sa…
Jo har tänkt desamma.. Det e väl helt klart en bra tanke! Xx
Anja sa…
Hej!
Håller med dig fullständigt!
Jag har köpt en från Pomp de Lux till min flicka. Jättesöt!
Smutslila med prickar.
Nu hoppas jag att ska vara bra med :)

Annars har du ju Mini a Ture som ocskå gör fina kläder/ytterkläder i lite dovare färgskala.

Lycka till!
Med vänlig hälsning Anja
dreamhouse sa…
ja det e ju det som är problemet.. När barnen blir lite äldre behöver man ju mer slittåligt, varmt, vattentätt (iof såklart även när de är små) osv. Och didriksons, polarn, reima, isbjorn osv har ju testresultat..om man nu ska gå på det. Men ska kolla in! tack för tipset!! xx
Jessica sa…
Hej!

Jag har haft både PoP, Reima och nu senast Molo till mina barn. Min favorit är Molo!! Det kommer jag att ha till min 3-åring även i år.

Ps. Läste förresten i helgen ett overall-test i GP. Då vann Coops overall....

/Jessica
Marie sa…
Vi har köpt POMPdeLUX jacka och byxa till vår 7-åring. Finns även overall.
Jättefin i gammelrosa-lila med prickar på och superbra kvalitet! Finns matchande tumvantar också.
Håller samma kvalitet som ovan nämnda märken.

Lycka till i jakten på overall!

Marie
Marie sa…
Testa Gneis! Superkvalitet, håller för allt och är dessutom tunn och varm.
dreamhouse sa…
Tusen tack gulliga ni!!
Christine sa…
Kommenterar lite sent ;) men jag jobbar i en barnaffär & mitt tips är att titta på hur många vattenpelare ytterkläderna har. Vet att didriksson inte brukar ligga så högt. Men ska absolut att 10.000 i vattenpelare! Rekommenderar starkt molo & lego!! Lycka till

Populära inlägg