de där lökarna

foto: denise grünstein

Samma visa varje år..galet stressad över att lökarna ännu inte är nere i jorden. Man blir ju så himla lycklig när de väl kryper upp ur den mörka myllan sådär i vårkanten. I år vill jag ha fler och fler och fler.. I helgen är det iaf hög tid, nu SKA det ner. Sen är det dags att städa ur vårt lilla växthus..

Annars, höst.. det är redan Oktober. En månad som är fylld av födelsedagsfirande, bröllopsdag och bokade middagar med kära vänner som jag saknat galet mycket.. Mycket att se fram emot ♥

Kommentarer

Anonym sa…
Så vakkert høstbilde:)
Nydelige farger og herlige blomster:)
Sånne har ikke jeg sett før!
Klem Merete
Åh så glad jag blir att det är fler som är stressad av lökarna som inte kommit i jorden. Har lite smått panik här i norr känns som om vintern kommer tidigt i år och jag vill verkligen vakna till våren med små blomknoppar som sticker fram på gräs mattan. Hoppas jag hinner till helgen.
Kram Theres
Kanske en födelsedagspresent?

// indianmarknad.se
Hej!
Jag satte mina lökar dagen innan vi for till Mallorca. Var ute och påtade i regnet och blandade i benmjöl (då hunden skulle vara på pensionat en vecka). Men till min stora förtvivlan är visst doften fortfarande lika påtaglig och han gräver upp lök för lök. Jag som investerat i dyra, vackra tulpanlökar.....!
Lycka till med din plantering!
Kram Anna

Populära inlägg