sländor & fjärilar



Hoppas ni haft en skön helg. Här stormar det för fullt utanför fönstret, gott att ligga nerbäddad. Vi har myst, druckit varm choklad och ätit nybakade bullar i helgen. Har även gett mig på att kratta i trädgården, vill nu att vår lill-groda ska komma ut.. men icke..jag som fått sammandragningar och förvärkar vid minsta ansträngning fick nu inte en enda.
Jag älskar sländor och fjärilar, de återkommer lite här och där i vårt hem. Och såklart gillar jag dessa ovan från oddbirds. Fotokudde med slända och texten "I love you" - Motivet är skapat av bilder från en insektsamling gjord en svensk missionär i Kongo på 1950-talet, som blandats med motiv hämtade från New Yorks gator. Finns bl a att köpa hos favoritsaker. Ha en mysig måndag. xx

Kommentarer

bikim sa…
SOO pretty! love the cushions!
happy november,
Rosa
Snyggt! Jag är ett riktigt sländfreak jag med!! För många år sedan köpte jag en målartrycksvamp i form av en slända, på den tiden när det var inne med bårder doppade jag den i färg och duttade här och var: ) sländor är vackra djur men lite äckliga på riktigt, men graciösa i tex smyckesform och i inredning, fjärilar med! Lustigt att man inte känner lika om kossor, de är ju fina de med: ) Mari.
Anci sa…
Hej !
Det är fint med sländor och andra insekter på kuddar och annat.

Kram
Anci
Wow så fina kuddar! Helt underbara!

Populära inlägg