bästa tiden är nu...

bilder från house to home


Nu är den här..den bästa tiden. Ni som hängt med ett tag vet att jag älskar årstider, och blir alltid lika nykär varje gång..i våren, sommaren, hösten och vintern. Vill inte vara utan någon av dem..

Men visst är det ljuvligt, första sommarvärmen, för idag har barnen struttat runt barfota på gräset och jagat såpbubblor och kusiner. Vi har grillat och ätit ute, och jag har krattat och njutit av solens varma. Gullvivorna blommar i backen och vi har faktiskt vitsippor mellan äppelträden, upptäckte jag idag..

Det behövs ny jord, och vi ska gödsla buskar, häcken och gräsmattan. Klippa rosor. Vill sätta perenner och sommarblommor. Fylla krukorna med doftande kryddor. Göra i ordning odlingslådorna och städa ur lilla växthuset. Skrubba altanen, och trädgårdsmöblerna ska slipas och få ny färg. Likaså trästaket runt altanen. I år vill jag även inreda balkongen, som ska få nytt räcke. Yes, välkommen kära vår och sommar!

Hoppas ni har en härlig ledighet..kram till er!
camxx

Kommentarer

Unknown sa…
Hej!

Vill tipsa dig om OdlingsTV!
(www.odlingstv.se)
-där finns det en massa av olika och blandade små filmer och tips om odling och trädgård!
-Tänkte att det passade bra när jag läste vad du skrev om i bloggen;)
Ha en fin dag!
/Jessica
Håller med dig, jag gillar verkligen alla årstider! Men nu är det speciellt med allt som händer i trädgården.i har fått en del gjort i vår enkla trädgård denna helg, kram Suss
Ankan sa…
Bästa tiden börjar verkligen nu. Håller också på för fullt och gödslar och klipper rosor och är såå glad att jag har trädgård, Gårdagen var fantastisk! Tyvärr säger prognosen snö här på valborg..Svårt att tro!

Ha en fin helg!

Populära inlägg