otippad fägring



foto: camilladreamhouse















































Carnation, har av någon anledning alltid älskat ordet nejlika på engelska. Men, det är ju inte en blomma jag direkt brukar köpa hem. Fast i fredags fick jag med mig ett fång bara sådär, och de är hur fina som helst, speciellt i den här glasvasen. Gillar iaf massor och lär bli fler gånger de får förgylla bordet här hemma. Här har vi haft riktig försommarvärme och måste nog börja använda solskyddsfaktor, rosor på kinderna. Fin kväll till er! xx

Kommentarer

Carolina sa…
Själv har jag levt större delen av mitt liv med missuppfattningen att Scarlet pimpernel betydde just röda nejlikan... Nåja, jag har lärt om mig och jag håller med om att den både kan vara vacker och är underskattad!
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gillar oxå nejlikor.. vita eller rosa ...de håller ju så länge.. Många gillar dem inte för de är "begravningsblommor" men tittar man på en begravning är det tre ggr så mkt rosor som nejlikor...
P.S. Lilacs är syrener på engelska har jag fått lära mig..
MVH: Jeanette
I simply adore your style...I somehow haven't checked in lately and I have been seeing all that I've missed. I love your open shelves in the kitchen and all that's on them. Practical and yet cheerful at the same time.
Anonym sa…
Wow, vilken färg, har jag nog aldrig sett förut! Nejlikor är ljuvliga, och det där med begravningsblommor känns lite förlegat :) Likadant med liljor o vita blommor överhuvudtaget! Underbara är dom! Kram Anna

Populära inlägg