grill & nyklippt gräs


bild från nostalgi fyn.dk
Nu känns det som sommar! Min käre man klipper i skrivande stund gräset för första gången i år, och grillen är tänd. Gah vad mysigt! Älskar doften av både nyklippt gräs och grillat (fast ger mig minnen från förra sommaren då jag låg gravid och då hulkade till grilldoften istället). Hoppas på uppehåll i helgen, min 'to do' önskelista som jag vill hinna: så gräs, tvätta och städa bilarna, hämta gödsel och fixa planteringslådorna, städa ur och sätta upp hyllor i växthuset, plantera stockrosorna och kaprifolen, tvätta fönster... och har säkert glömt något. Som sagt, skulle vara härligt med en helg utan regn. Hoppas ni får en skön helg! kramxx

Kommentarer

Cecilia sa…
Oh så härligt! Här i Västsverige regnar det tyvärr, så det blir sallad, bröd och tsatsiki inomhus!
Så herlig å klippe gress! Det kan nok ikke vi enda. Her kommer det sakte men sikkert frem. Nå har vi ny plen ifjor da, så jeg skjønner at jeg må være tålmodig.
Du har nok å gjøre denne helgen du da skjønner jeg. Høres herlig ut å være ute i hagen.
Jeg håper på det samme, men her er det meldt finvær bare på fredag.

God langhelg til deg og dine :)
Klem fra Line
haha...skjønner akkurat hva du mener..var stooor og gravid i fjor sommer også, deilig å nyte denne våren og lille jenta mi..men det er fortsatt dufter jeg ikke klarer fordi det minner meg om graviditeten. Herlig med grill og stell i hage..helt fantastisk hvordan alt våkner og lever hvert år!! Ha en flott helg!!!
Smineset sa…
Nok å gjøre med andre ord! Krysser fingrene for opphold! ;-)
Fia sa…
Härlig Kungsan är med alla körsbärsträden. Vilken hemlängtan jag får i bröstet! Är uppvuxen norr om huvudstaden men bor sen dryga tio år nere i syd västra Skåne. Hoppas ni får behålla det fina vädret, här nere är det bara gråmulet och regnade hela dagen igår.
Önskar dig en trevlig helg
Fia
Oj, det var ingen kort to-do-lista;-) Jag gillar också listor och att bocka av när saker blir gjorda... Hoppas ni får en produktiv och härlig ledighet;-) Kram
Samma här! Det är en härlig känsla när det just är nyklippt också, en fräsch NY känsla som bara är den där första dagen... Härligt nu har vi många härliga dagar framför oss med nyklippt gräs och grillningar!

Populära inlägg