sommaravslutning

hemma hos mig


Idag kom väl ändå sommaren, lagom till sessornas sommaravslutning på förskolan.

Lika tårögd varje år... som de övat och övat.. Och när de sjöng med sina ljusa stämmor i högan skyn, Det gåtfulla folket, som är min favvo, jamen då.... sötnosarna.

Och syrenerna blommar som aldrig förr, den ljuvliga doften som för mig tillbaka till barndomen, och alla fina minnen, och samma känsla vill jag att mina små sessor ska få med sig. Jag bakade rabarber- och jordgubbspaj, en glutenfri variant med mandelmjöl, havregryn, smör, råsocker och lite vanilj, mums. Det bjöds även på tårta och saft på förskolan men morfar kom ner från Dalarna och han är glutenallergiker.

Idag har jag klippt gräset, och ja, det är min favvosyssla, på riktigt..Och sen har det röjts i diken och slänt, himla fint blev det. Och, vi åt middag ute, och grillade såklart. Kan nog inte bli en bättre fredag.

Fin helg till er!
kram camxx



Kommentarer

Populära inlägg