fika♥

 
foto: camilladreamhouse



Vi svenskar är nog bäst i världen på att fika..det sägs så iaf..
Sommartid bär vi ut brickan och fikar så ofta vi bara kan..saft och bullar. 

Har införskaffat den sötaste kaffetermosen. Sådär härligt retro och älskar doften av ångande kaffe när man skruvar av korken. Vi har ett gäng termosar och tror inte man kan få för många. Den här har redan fått hänga med till dalarna och kommer helt klart få följa med i cykelkorgen i sommar.

Termosen hittade jag hos Ellis Corner  (som dessutom har fraktfritt fram till midsommar, skynda fynda). Favvokopparna, sockerskålen och den blommiga handduken från green gate, men det var säker fem år sedan de inhandlades. Men vissa saker tröttnar man aldrig på. Dessutom älskar jag kaffekoppar och porslin av alla de slag, har man många så hinner man inte ledsna..bra ledord.

Nu ska jag gå ut och se hur det går med lekstugan, den har fått tak och det spikas panel.

Fortsatt fin söndag till er.
kram camxx

Kommentarer

Anonym sa…
Green Gate har nog det absolut vackraste porslinet. Jag har beige vita koppar som jag heller inte tröttnar på.
Anonym sa…
Så herlige farger og service:)
Kjempe koselig:)
Ha en herlig uke
Klem Merete
Sabina sa…
Green Gate har verkligen fina koppar! Passar fint ihop med termosen.

Ha en fin vecka!
kram Sabina

Populära inlägg