lekstuga - continue

 

Nu är vi hemma igen! 

Dagarna flyger visst iväg..Våra hustomtar har tagit väl hand om trädgård och hus men det blir ju alltid plock, tvätt och massa annat. Sen har vi fortsatt med att bygga lekstuga. 

Nu liten veranda, som fortfarande saknar krysstaket. Knutbrädor och vindskivor är på. Fönster och dörr saknas och såklart invändigt. Takpapp där vi sen ska lägga shingel. Mamma har hittat små stolar och ett bord som jag slipat, och med barnens hjälp har vi målat. Hittade färg i skåpet, glassiga pasteller, rosa och grönt..blir finfint. Det är verkligen kul för barnen att vara delaktiga i hela processen. Nu vill jag bara att allt ska vara klart så vi kan få piffa och möblera. Vi har fyndat små grejer på loppisar, och ett superfint tyg från green gate som nu ska få bli gardiner istället.

Idag blir det en Skärgårdstur så nu måste jag packa väskan. Sessorna ska få se vart vi gifte oss, de är väldans förväntansfulla. ♥

Fin söndag till er!
camxx

Kommentarer

Anonym sa…
Det kommer att bli så fint, det ser man redan. Kul att barnen får vara med i processen. Mina barn älskar att bygga och greja så jag förstår att det är populärt.
Anonym sa…
Blir jo bare utrolig flott:)
Klem Merete

Populära inlägg