pepparkakeland...






foto: dreamhouse och bild från williams sonoma
Ambitionerna var höga, ritningar togs fram. En miniatyr till pepparkakshus av vårt eget dreamhouse skulle skapas. Balkong, altan, dubbeldörrar och grejer. Men jag insåg rätt snabbt att det skulle ta all vår tid och faktum är att ingen av oss har gjort ett pepparkakshus tidigare. Inte ens sådant där köpa-färdigt-kit. Så, vi la ribban lite lite lägre i år. Min käre man har bakat och satt ihop allt, sen har J dekorerat det mesta. Voilá, det blev ett litet hus iaf, kanske ingen skönhet men en liten söt ranglig stuga. Vi satte gelatinblad som fönster och sen fick en ljusslinga belysa härligheten. Blev riktigt mysig där på köksbänken och skuggorna skapar julstämning så det förslår. Japp, nästa år försöker vi på något i style enligt ovan...hehe. Önskar er en finfin kväll!

Kommentarer

Tycker det blev väldigt tjusigt jag. Jämför med hur våra brukar se ut är det ett mästerverk =)
Jag tycker att ni fick ihop ett riktigt fint pepparkakshus!
Stor Kram Annelie ♥
Anonym sa…
Ser mysigt ut... tror jag flyttar in! Kul med ljusslingan inuti.

Själv har som enda ambition när det gäller pepparkakshus att det ska vara kul - sonen (6 år) ansvarar för dekorationerna, och det mesta brukar hamna i hans mage. Förra årets blev extremt minimalistiskt, typ 3 non-stop på taket plus några "bilgranar" på fasaden. Men kul hade vi. :-)
Åhh vad fint det blev och dessutom är det ert premiär-hus. Älskar att kika på andras fina pepparkakshus eftersom jag inte gör något själv. Har bara gjort ett för många år sen och tyckte det var alldeles för meckigt ;)

Kram F

Populära inlägg